Cum sa renunti la consumul de cafea

Must read

Majoritatea oamenilor se bazeaza pe ceasca de dimineata cu joe pentru a-i ajuta sa-si inceapa ziua si sa se trezeasca. Cofeina este cel mai utilizat medicament legal din lume – da, intr-adevar. Probabil ca nu va ganditi la cafeaua de dimineata ca la un medicament, dar avand in vedere ca contine cofeina (care este un stimulent ), ea se incadreaza tehnic in aceasta categorie. Fie ca iubesti cafeaua, o urasti sau cazi undeva intre ele – este un ritual pe care multi oameni il asteapta cu nerabdare si se bazeaza pentru a trece peste zi.

Uneori, impulsul temporar pe care il obtineti de la cafea nu merita efectele secundare negative – cum ar fi nervozitatea, anxietatea sau alte probleme precum cele enumerate mai jos. Unii oameni renunta la cafea din cauza unor afectiuni medicale – dieteticianul  Lauren Manacker a  renuntat la cafea dupa ce a suferit o comotie cerebrala, de exemplu. „Am avut dureri de cap teribile si am constatat ca cofeina era atat de stimulanta pentru creierul meu, incat ma facea sa ma simt groaznic. Starea mea s-a ameliorat aproape imediat cand am renuntat la curcanul cu cofeina rece”, a spus ea.

Dar nu toata lumea este capabila sa renunte la curcanul rece sau chiar sa renunte cu totul la cofeina. Indiferent unde va considerati – indiferent daca este doar curios sau angajat sa renunte la cafea, Manacker impartaseste sfaturile de mai jos pentru cel mai bun mod de a renunta la obiceiul dvs. de cafea pentru totdeauna.

Motive pentru a lua in considerare renuntarea la cafea

Cafeaua este, in general, considerata o bautura sigura de consumat, mai ales daca consumati sub 400 mg de cofeina pe zi (aproximativ patru cani de cafea, in medie), conform Mayo Clinic. Acestea fiind spuse, cofeina si cafeaua afecteaza diferit pe toata lumea. Pentru o persoana, 200 mg de cofeina nu are niciun efect, dar pentru altcineva i-ar putea face sa se simta groaznic. Mai jos sunt cele mai frecvente simptome sau preocupari care determina unii oameni sa ia in considerare renuntarea la acesta.

Provoaca nervozitate sau te face sa te simti prost

Unii oameni sunt mai sensibili la cofeina si declara ca se simt nervosi, anxiosi sau pur si simplu grosolani cand o beau. Pentru unii oameni, acest lucru este suficient pentru a-i face sa doreasca sa renunte. Pentru altii, simpla reducere sau reducere a cafelei poate ajuta.

Provoaca probleme de somn

Insomnia sau dificultatea de a dormi este un alt motiv pentru care ati putea lua in considerare renuntarea la cafea. Dr. Deidre Conroy , un expert in somn comportamental de la Universitatea din Michigan a declarat ca cofeina are un efect persistent, ceea ce inseamna ca o puteti bea mai devreme in timpul zilei, dar ar putea afecta calitatea somnului mult mai tarziu.

Iti agraveaza anxietatea

Potrivit lui Manacker, consumul de cafea poate agrava simptomele anxietatii, deoarece anxietatea si consumul de cofeina sunt legate. Cand simtiti anxietate, sistemul dvs. nervos este de obicei in exces, astfel incat consumul unei bauturi stimulante va poate face sa va simtiti si mai anxios sau mai stresat.

Esti insarcinata

Exista o multime de mesaje mixte (si date medicale contradictorii ) despre cat de sigur este consumul de cofeina in timpul sarcinii. Dar recomandarea generala, inclusiv de catre OMS , este de a reduce consumul de cofeina la 200 mg si de a evita consumul de 300 mg sau mai mult pe zi. Acest lucru se datoreaza legaturilor potentiale  dintre cantitatile mari de consum de cofeina si greutatea redusa la nastere, nasterea prematura, nasterea moarta sau restrictia de crestere la copiii nenascuti.

Cum sa nu mai bei cafea

In functie de cat de dependent esti de cafea, renuntarea la acesta poate fi dificila. Daca il beti doar ocazional, este posibil sa nu va fie greu sa renuntati. Dar daca il beti in fiecare zi, sau chiar de mai multe ori pe zi, veti dori sa veniti cu o strategie care este realista pentru dvs. Ca cineva care a renuntat la cafea in trecut, am gasit ca este mai bine sa o faci intr-un weekend sau cand nu trebuie sa te simti la fel de alerta, deoarece primele zile sau saptamana poate fi dificila. Mai jos sunt cateva moduri in care Manaker va recomanda sa renuntati la cafea.

Reduce-l

Inceperea lenta si reducerea conica este o abordare buna daca nu doriti sa renuntati la curcanul rece. ,,A te bucura de o jumatate de caf poate ajuta oamenii sa se reduca incet”, spune Manaker. Puteti incerca sa preparati cafea cu jumatate de cofeina acasa sau sa micsorati incet cantitatea de cafea pe care o beti (de exemplu, in loc de o ceasca, mergeti la o jumatate de ceasca). Daca beti mai multe cani de cafea pe zi, incepeti cu reducerea la una si scadea incet in timp.

Inlocuiti cu o alta bautura

Inlocuirea cafelei cu o alta bautura poate fi utila, mai ales daca face parte din rutina de dimineata. Cand am renuntat la cafea, am inlocuit-o cu ceai matcha, care inca mai are cofeina, dar nu la fel de mult. Daca doriti sa loviti complet cofeina, treceti la ceva decafeinizat, cum ar fi ceaiul de plante.

Renunta la curcanul rece

Unii oameni se descurca cel mai bine renuntand la curcanul rece, asa cum a facut Manaker. Daca doriti sa renuntati la cafea si sa mergeti cat mai repede posibil, aceasta metoda poate functiona pentru dvs. Pentru unii oameni, renuntarea la curcanul rece este prea intensa si simptomele de sevraj ar putea sa va impiedice sa renuntati definitiv.

Este posibil sa aveti simptome de sevraj la cofeina, cum ar fi o durere de cap, atunci cand nu mai consumati cafea.

Efecte secundare potentiale ale retragerii cofeinei

Cand renuntati la cafea, este posibil sa prezentati unele simptome de sevraj, cum ar fi oboseala, iritabilitatea, durerile de cap sau probleme de concentrare. Potrivit Clinicii Mayo , simptomele dispar de obicei in cateva zile. „Fiecare persoana va avea o experienta diferita cu retragerea cofeinei. Pentru mine, m-am chinuit doua saptamani inainte sa ma simt bine”, spune Manaker.

Daca aveti simptome de sevraj, Manaker sugereaza sa beti multa apa, deoarece, ,,Asigurarea faptului ca o persoana este hidratata este cheia pentru a combate oboseala din cauza deshidratarii”, spune ea. De asemenea, ea sugereaza sa mananci multe fructe si legume pentru a sustine nivelul de energie al corpului tau in timp ce te obisnuiesti cu taierea cofeinei.

- Advertisement -

More articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest article